Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2023

Ενδιαφέρομαι-Ενεργώ 2. Τι είναι σύγκρουση;

 Προετοιμάζοντας το 2ο εργαστήριο είχα γράψει σε χαρτί με μαρκαδόρους 5 είδη συγκρούσεων και τα ανάρτησα στην τάξη: 

  1. Συγκρούσεις στην τάξη / στο σχολείο
  2. Συγκρούσεις στην οικογένεια
  3. Συγκρούσεις μεταξύ φίλων
  4. Συγκρούσεις στην κοινωνία που ζούμε
  5. Συγκρούσεις στον κόσμο που ζούμε


Στη συνέχεια ζήτησα από τους/τις μαθητές/ριές μου να που την πρώτη λέξη που τους έρχεται στο μυαλό ακούγοντας τη λέξη "σύγκρουση". Για τη συλλογή των απαντήσεών τους αξιοποιήθηκε το διαδικτυακό λογισμικό lino που προσομοιώνει τον πίνακα ανακοινώσεων. Οι απαντήσεις τους καταγράφτηκαν σε κόκκινα e-χαρτάκια. 

Όταν ολοκλήρωσαν τις σκέψεις τους, ανέφερα ότι τις συγκρούσεις μας οφείλουμε να τις διαχειριζόμαστε με θετικό τρόπο. Κι έπειτα ζήτησα να εκφράσουν θετικές σκέψεις στο άκουσμα της λέξης "σύγκρουση". Οι απαντήσεις τους καταγράφτηκαν σε πράσινα e-χαρτάκια.

Ο καμβάς είναι προσπελάσιμος από τον σύνδεσμο τούτο

Στη συνέχεια συζητήσαμε με αφορμή τις ερωτήσεις: 

  • Τι είναι σύγκρουση; 
  • Έχει τύχει ποτέ να παρέμβουμε σε σύγκρουση; Με ποιον τρόπο; 
  • Ποιος είναι ο καταλληλότερος τρόπος να διαχειριστούμε μια σύγκρουση; 
  • Ποιοι είναι οι λόγοι που συνήθως μας οδηγούν σε σύγκρουση; 
  • Τι συμβαίνει όταν αναπτύσσουμε θετική στάση στη διαχείριση της σύγκρουσης;

Τέλος, δημιουργήσαμε 5 τυχαίες ομάδες εργασίας με το flippity και κάθε ομάδα έλαβε ένα φύλλο χαρτιού προκειμένου: α) να περιγράψει μια σύγκρουση, β) να αναφέρει τρόπο διαχείρισης της σύγκρουσης και γ) να προτείνει εναλλακτική προσέγγιση. Οι συγκρούσεις αφορούσαν τις 5 κατηγορίες που είχαν αναρτηθεί στον τοίχο της τάξης.





Οι καταγραφές θα αποτελέσουν αφόρμηση συζήτησης για το επόμενο εργαστήριο. ;) 

Και αυτή τη φορά αφιερώθηκε διδακτικό δίωρο εξαιτίας του ενδιαφέροντος των μαθητών/ριών για το θέμα συζήτησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: