Πέμπτη 4 Μαΐου 2023

Φροντίζω το Περιβάλλον: Έχεις ζήσει Σεισμό; Έχεις δει Ηφαίστειο; Έχεις ακούσει για Τσουνάμι; Μάθε Τώρα για τα Μέτρα Προστασίας

Το τέταρτο και τελευταίο για φέτος εργαστήριο δεξιοτήτων εντάσσεται στον άξονα "Φροντίζω το Περιβάλλον" και αποτελεί πρόταση του ΙΕΠ

Η ταυτότητα του εργαστηρίου

Σκοπός της εκπαιδευτικής πρότασης είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ  έως ΣΤ τάξη Δημοτικού σχολείου) σε θέματα διαχείρισης κινδύνων, μέσω της στοχευμένης βιωματικής μάθησης και της πρακτικής εξάσκησής τους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η βιωματική μάθηση αξιοποιείται ως εναλλακτικός τρόπος εκπαίδευσης σε αντιπαραβολή και αντίθεση με τον “παραδοσιακό” τρόπο εκπαίδευσης της μετωπικής διδασκαλίας για να αποκτήσουν οι μαθητές γνώσεις και δεξιότητες. Μέσω της εκπαιδευτικής πρότασης του ΟΑΣΠ οι μαθητές προσεγγίζουν θέματα που σχετίζονται με τη Γη και τους φυσικούς κινδύνους (σεισμούς, ηφαίστεια, τσουνάμι κλπ), μέσα από την παρατήρηση αλλά από πολλές εξειδικευμένες δραστηριότητες όπως: τη διήγηση
προσωπικών βιωμάτων, τις εικαστικές δημιουργίες, την πλοήγηση σε δικτυακούς τόπους, τη μελέτη περιπτώσεων κλπ.

 

Οι επιμέρους στόχοι του εργαστηρίου είναι οι μαθητές/ριες μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος:


• να έχουν αποκτήσει γνώσεις για τη Γη, τη δομή της και τα φυσικά φαινόμενα
• να έχουν κατανοήσει γιατί εκδηλώνονται τα φυσικά φαινόμενα και ποια από αυτά πλήττουν την Ελλάδα και την περιοχή κατοικίας τους
• να έχουν ενημερωθεί για τα μέτρα αυτοπροστασίας για την περίπτωση σεισμού,
ηφαιστειακής δραστηριότητας και τσουνάμι στο οικογενειακό και σχολικό
επίπεδο
• να έχουν αποκτήσει σχετικές δεξιότητες και «μηχανική συμπεριφορά» ώστε να
προστατευτούν άμεσα την ώρα του σεισμού ανάλογα με τη θέση που βρίσκονται

 

Επιπλέον προσδοκώμενες δεξιότητες οι οποίες καλλιεργούνται είναι οι εξής: 

 

Α) Δημιουργικότητα (Creativity), Επικοινωνία (Communication), Κριτική σκέψη (Critical thinking), Συνεργασία (Collaboration)

 

Β) Aυτομέριμνα, Ανθεκτικότητα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Κοινωνικές Δεξιότητες, Οργανωτική ικανότητα, Πολιτειότητα, Προγραμματισμός 

 

Γ) Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο (αντιμετώπιση phising - cyberbuyllying κ.ά.), Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας -  επικοινωνίας και συνεργασίας, Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, Μελέτη περιπτώσεων (case studies), Πλάγια σκέψη, Στρατηγική σκέψη

Δεν υπάρχουν σχόλια: