Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2022

Ξεκινάμε με... τελεία!

 


Σήμερα είναι η δεύτερη μέρα της νέας σχολικής χρονιάς και ακόμα λειτουργούμε μουδιασμένα, οπότε... αποφάσισα να κινηθώ στην αγαπημένη, λατρεμένη μου κατεύθυνση: Πώς να ΜΗΝ κάνεις μάθημα! 

Παρέα και ηθικός αυτουργός αυτής της... αποχή από το μάθημα για σήμερα... ο Peter Reynolds με το βιβλίο του "Η τελεία", που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΑΙΣΩΠΟΣ σε μετάφραση της Άννας Παπασταύρου. 
 
Την πρώτη διδακτική ώρα έδειξα στους μαθητές και τις μαθήτριές μου το οπισθόφυλλο του βιβλίου και τους ζήτησα να μου πουν τι θεωρούσαν πως απεικονίζεται εκεί πάνω. Ήλιος, λάβα, πέτρα, φρούτο, μπάλα ήταν κάποιες από τις ιδέες που ακούστηκαν. Αν δούλευε και το wordart θα τις βλέπαμε οπτικοποιημένες, αλλά δε μας βοήθησε σήμερα. Μας το χρωστάει... Εμείς πάντως, εξηγήσαμε τι σημαίνει "οπτικοποίηση".

Γυρνώντας στο εξώφυλλο -πάντα με τον τίτλο κρυμμένο- ζήτησα να ακούσω περαιτέρω ιδέες και με την αφορμή της διάκρισης της μιας εικόνας από την άλλη, υπενθυμίσαμε τα μέρη του βιβλίου: εξώφυλλο - οπισθόφυλλο - ράχη - φόδρα καθώς και τις πληροφορίες που παίρνουμε από το κάθε μέρος.
 
Στη συνέχεια περάσαμε στην ανάγνωση του βιβλίου, δείχνοντας παράλληλα τις εικόνες με τις οποίες το έχει στολίσει ο ίδιος ο συγγραφέας. Οι προσλαμβάνουσες ήταν ότι άρεσε. Και πώς θα μπορούσε να μην αρέσει; Διαπιστώσαμε παρέα ότι το βιβλίο αναφέρεται στην ενθάρρυνση, την επιμονή, την υπομονή και την παρακίνηση. Τη δύναμη που έχουν ο καλός λόγος και τα καλά πρότυπα. Δεσμευτήκαμε να αποτελούμε καλά πρότυπα στο σχολείο και να επιβραβεύουμε τις προσπάθειες των συμμαθητών/ριών μας.

Φυσικά, πριν περάσουμε στην εικαστική έκφραση με κουκκίδες, δε θα μπορούσε να μη γίνει αναφορά στο έργο της Γιαγόι Κουσάμα και στον πουαντιγισμό

Κι επειδή τα έργα δεν ολοκληρώθηκαν σήμερα, χρωστάω φωτογραφία αύριο από τα πρώτα έργα μας αναρτημένα. 

Όμως, επειδή πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι, αφήνω ένα βίντεο ψηφιακής αφήγησης του βιβλίου, ώστε να μπορείτε να το απολαύσετε ακόμα και αν δεν το έχετε στη βιβλιοθήκη σας. 


Πανευτυχείς όλοι που... δεν κάναμε μάθημα πάλι σήμερα!

Δεν υπάρχουν σχόλια: