Τετάρτη, 25 Απριλίου 2018

3η... θεραπευτική συνάντηση

Η σημερινή συνάντηση με την ομάδα "Θεραπευτικές Πατούσες" στο αμφιθέατρο του 3ου Ειδικού Σχολείου είχε ως στόχο να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές μου σχετικά με το πώς μαθαίνουν τα παιδιά με αυτισμό και πώς μπορούν να επικοινωνήσουν με τυπικούς συμμαθητές, εκπαιδευτικούς, φίλους.

Μετά το γνώριμο πλέον και ζεστό καλωσόρισμα η Σίσσυ και η Έφη ζήτησαν από τους μαθητές μου έναν εθελοντή για ένα σύντομο παιχνίδι. Εθελοντής βρέθηκε εύκολα γιατί... ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΤΙ ΤΟΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕ!!!! :P Αστειεύομαι. Εθελοντής βρέθηκε εύκολα γιατί... όλοι ήθελαν να συμμετέχουν! :)
 
Θολή, αλλά τα χαμόγελα δε σταματούν σε πίξελ



Οι οδηγίες που δόθηκαν στη μαθήτρια ήταν να καθίσει μπροστά από έναν πάγκο εργασίας με διάφορα αντικείμενα πάνω του και να υπακούσει στην οδηγία που θα της δινόταν. Απλό! Η μαθήτρια συμφώνησε κι έτσι αρχίσαν όλα... 
 
Η οδηγία δόθηκε από τη Σίσσυ, όμως σε μια ακατανόητη για τη μαθήτρια γλώσσα (Γερμανικά). Η Σίσσυ ξαναέδωσε την οδηγία στην Ευαγγελία, αλλά εκείνη στάθηκε αδύνατο να την εκτελέσει! Η Έφη επέμεινε παρακινώντας την Ευαγγελία να εκτελέσει την οδηγία πιο γρήγορα. Και κάπου εκεί... συνειδητοποιήσαμε ότι... δουλειά δεν επρόκειτο να κάνουμε έτσι!

Αμηχανία...

Η αμηχανία εκτονώθηκε όταν η Έφη έδωσε οπτικοποιημένες τις οδηγίες στη μαθήτρια, μέσω μιας κάρτας. Αμέσως η Ευαγγελία εκτέλεσε τις οδηγίες όπως τις... έβλεπε πια. 


Στόχος του παιχνιδιού ήταν η συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας της οπτικοποίησης της πληροφορίας για άτομα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην κατανόηση και, συνεπώς, στη μάθηση.

Η Σίσσυ και η Έφη μίλησαν στους μαθητές μου για τη μη λεκτική επικοινωνία και τους έδειξαν τετράδια-εργαλεία επικοινωνίας παιδιών με αυτισμό με τους εκπαιδευτικούς τους. 

Η Έφη Κορνελάκη εξηγεί την αναγκαιότητα οπτικοποίησης της πληροφορίας

 
Η Σίσσυ Καρπουτζάκη ζητάει από τους μαθητές μου να αποκωδικοποιήσουν ένα οπτικοποιημένο μήνυμα
Ο Κωνσταντίνος Σακκαδάκης εκφράζεται εύκολα και με σαφήνεια...


Παράδειγμα οπτικοποιημένης πληροφορίας για έκφραση μιας ανάγκης

Η Τζίνα θέλει να ζωγραφίσει



Προγραμματισμένη για τη συνέχεια της συνάντησης ήταν η προβολή ενός βίντεο, η οποία δεν πραγματοποιήθηκε λόγω τεχνικών προβλημάτων (άτιμο ιντερνέτι) αλλά το βλέπουμε τώρα, παρέα από εδώ:



Οι Ειδικοί Παιδαγωγοί μάς εξήγησαν ότι η οπτικοποιημένη πληροφορία βοηθά στην καλύτερη επικοινωνία ατόμων με αυτισμό με τυπικά άτομα. Και το επιβεβαιώσαμε κάνοντας περιήγηση στις αίθουσες του σχολείου. 

Ωρολόγιο Πρόγραμμα μαθητών

Ωρολόγιο Πρόγραμμα



Η ξενάγηση στις αίθουσες ήταν ενδιαφέρουσα και προκάλεσε συναισθήματα, ερωτήσεις και πολλή πολλή συζήτηση τόσο κατά τη διάρκεια της επίσκεψης όσο και μετά, στη δική μας τάξη.

Ωρολόγια Προγράμματα 


Άλλη μια φορά θερμά ευχαριστώ τους τρεις Ειδικούς μας για όσα μας προσφέρουν. Δύσκολο να μπουν σε λέξεις τα δικά μου συναισθήματα μετά από κάθε μας συνάντηση. Μάλλον θα πρέπει να σκεφτώ και να βρω τρόπο να τα οπτικοποιήσω. :)






Δεν υπάρχουν σχόλια: