Σάββατο, 30 Σεπτεμβρίου 2017

Πάρτι στη... λάσπη (με ΤΠΕ)

Σε συνέχεια του... πειράματός μου αν οι ΤΠΕ συνδράμουν ουσιαστικά την κατανόηση ενός αντικειμένου, δίδαξα, χθες, 29/9/2017, το κείμενο της σελ. 12 του ΤΕ Γλώσσας "Πάρτι στη... λάσπη" όπως το εμπλούτισα εδώ και ζήτησα από τους μαθητές μου να ξαναζωγραφίσουν. 
 

Διδασκαλία εμπλουτισμένου κειμένου με τη χρήση διαδραστικού πίνακα
Στιγμιότυπο από την παρατήρηση λιβελούλας

Τα έργα τους*: 

















Η συζήτηση άναψε και η τάξη έγινε εξαιρετικά ζωηρή. Η παρατήρηση των εντόμων και των πτηνών οδήγησε σε παραγωγή αβίαστου και ενθουσιώδους προφορικού λόγου. Μεταφέρθηκαν εμπειρίες από επισκέψεις σε υγροβιότοπους και ενθουσιασμός για τις νέες πληροφορίες στις οποίες οδηγηθήκαμε μέσω των υπερσυνδέσμων. 

ΕΠΕΚΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ (αλλά προϋποθέτει ΤΠΕ και είναι... "κακό πράμα" :) )
Δραστηριότητα 1: Οι ψηφιοποιημένες ζωγραφιές τους εισάγονται σε λογισμικό παρουσίασης (π.χ. powerpoint) και διαμοιράζονται στο κοινό μέσω του παρόντος ιστολογίου. 

Δραστηριότητα 2: Ηχρογραφείται η ανάγνωση του κειμένου και το παραπάνω παραγόμενο της Δραστηριότητας 1 συνοδεύεται από την ηχογράφηση δημιουργώντας ένα βίντεο Ψηφιακής Αφήγησης. 

Δραστηριότητα 3: Το κείμενο μετατρέπεται από τους μαθητές σε διάλογο μεταξύ των ηρώων. Οι διάλογοι εισάγονται σε μπαλονάκια κειμένου και συνοδεύουν τις εικόνες, δημιουργώντας ένα είδος κόμικς. 

Δραστηριότητα 4: Οι διάλογοι ηχογραφούνται και συνοδεύουν τις εικόνες των μαθητών. Ένα animation δημιουργείται με την υποστήριξη του flash (ή και του "ταπεινού" λογισμικού γενικής χρήσης powerpoint).

Δραστηριότητα 5: Όλα τα έργα τους μπορούν να βρουν φιλοξενία σε ψηφιακή έκθεση ζωγραφικής (artsteps).

Σημείωση: Οι παραπάνω δραστηριότητες αναγράφονται υπό μορφή σημειώσεων για εμένα. Σαφώς εξυπηρετούν στόχους τους οποίους δε θεωρώ σκόπιμο να αναφερθούν αυτή τη στιγμή.  


* Η ανάρτηση θα εμπλουτιστεί και με τα υπόλοιπα έργα τους, καθώς θα τα παραδίδουν. Κάποιοι μαθητές χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο αυτή τη φορά... ;)

Δεν υπάρχουν σχόλια: